It was my honor and pleasure to get to meet with some of you
to discuss the children’s progress in French. As we continue on, here are the
guidelines for the learning happening in class.
Songs and Poems: We are learning
2nd
Grade: “Meunier, tu dors….”
Meunier, tu dors
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Meunier, tu dors
Ton Moulin va trop fort
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Ton Moulin, ton Moulin va trop fort
Meunier, tu dors
et le vent, et le vent soufflé, soufflé
Meunier, tu dors
et le vent soufflé fort
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Ton Moulin, ton Moulin va trop fort
3rd
Grade: “1,2,3 Nous irons au bois”.
The students will be required to connect the vocabulary words to the right
image and put the sequences of the song in the right order.Meunier, tu dors
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Meunier, tu dors
Ton Moulin va trop fort
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Ton Moulin, ton Moulin va trop fort
Meunier, tu dors
et le vent, et le vent soufflé, soufflé
Meunier, tu dors
et le vent soufflé fort
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Ton Moulin, ton Moulin va trop fort
1,2,3 Nous irons au bois
4,5,6 Cueillir des cerises
7,8,9 Dans mon panier neuf
10,11,12 elles seront toutes rouges
4,5,6 Cueillir des cerises
7,8,9 Dans mon panier neuf
10,11,12 elles seront toutes rouges
4th-5th
Grade: “Les crayons” de Corinne Albaut
as a poem. We are still working on memorizing the poem. Yes, we are going to
sing it at the end. Meanwhile, the students will be required to fill in the
blank and copy the right vocabulary word. Next, they are going to write the colors
mentioned in the poem and use the right color appropriately.
No comments:
Post a Comment