Friday, October 23, 2015


It was my honor and pleasure to get to meet with some of you to discuss the children’s progress in French. As we continue on, here are the guidelines for the learning happening in class.

     Songs and Poems: We are learning

2nd Grade: “Meunier, tu dors….”
Meunier, tu dors
Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Meunier, tu dors
Ton Moulin va trop fort

Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Ton Moulin, ton Moulin va trop fort

Meunier, tu dors
et le vent, et le vent soufflé, soufflé
Meunier, tu dors
et le vent soufflé fort

Ton Moulin, ton Moulin va trop vite
Ton Moulin, ton Moulin va trop fort
 
           3rd Grade:  “1,2,3 Nous irons au bois”. The students will be required to connect the             vocabulary words to the right image and put the sequences of the song in the right order.

1,2,3           Nous irons au bois
4,5,6           Cueillir des cerises
7,8,9          Dans mon panier neuf
10,11,12     elles seront toutes rouges

 

4th-5th Grade:  “Les crayons” de Corinne Albaut as a poem. We are still working on memorizing the poem. Yes, we are going to sing it at the end. Meanwhile, the students will be required to fill in the blank and copy the right vocabulary word. Next, they are going to write the colors mentioned in the poem and use the right color appropriately.


Les crayons

Mais à quoi jouent les crayons

Pendant les récréations?

Le rouge dessine une souris

le vert un soleil  

le bleu dessine un radis

le gris une groseille

le noir qui n’a pas d’idée

fait des gros pâtés.

Voilà les jeux des crayons

Pendant les récréations.


 

 

No comments:

Post a Comment